יום שני, 30 ביוני 2014

התאמת הלבוש על פי מבנה גוף – סטיילינג אישי נשי - חלק ב

לכל אישה מבנה הגוף שלה. את טיפוסי מבני גוף האשה השונים – כולל מאפיינים, מעלות ונקודות תורפה – הכרנו במאמר "פגישת הכרות – את והגוף שלך – סטיילינג אישי נשי". במאמר הזה נלמד כיצד לבחור ולהתאים את הבגדים אשר יחמיאו ביותר למבנה הגוף שלך. כלומר, לדעת איך להדגיש אזורים מסויימים ולטשטש אחרים בכדי להגיע לאיזון בין אזורי הגוף למבנה גוף בעל פרופורציה נשית מושלמת.

התאמת לבוש לנשים בעלות מבנה גוף שעון חול X

כיוון שמבנה גוף שעון החול הוא מבנה הגוף בעל הפרופורציות הנשיות המושלמות למעשה בעלות מבנה גוף זה יכולות ללבוש *כמעט* כל בגד – העיקר לשמור על האיזון הקיים בין  חלקי הגוף והקימורים. ניתן אף להעניק דגש לקימורים למשל על ידי הדגשת המותן הצרה בעזרת כיווצים בבד הבגד או הוספת חגורה - אך לא בהגזמה.

התאמת לבוש לנשים בעלות מבנה גוף ישר H

כאמור, לנשים בעלות מבנה גוף ישר אין מותן צרה ומודגשת לכן, לפני הכל נתמקד בהענקת דגש לאזור זה. הדגש לאזור המותן יהיה על ידי יצירת אשליה של מותן צרה (בדיוק כפי שעשינו בבחירת בגד ים לנשים בעלות מבנה גוף ישר). יצירת האשליה יכולה להיות על ידי אלמנטים בבגד עצמו כגון כיווצים חובקי מותן והדפסים המעניקים אשליה של מותן צרה ובנוסף, הוספת נפחים באזור החזה והירכיים כגון חולצה בעלת מחשוף וי ועיטורים באזור החזה. מבחינת חצאיות ומכנסיים נבחר בגזרות מתרחבות כגון חצאית בגזרת A ומכנס מתרחב (ולא סקיני לדוגמא אשר פחות יסייע ביצירת אשליה של מבנה גוף שעון חול). 

polyvore


התאמת לבוש לנשים בעלות מבנה גוף אגס A

כפי שציינתי במאמר הקודם – מבנה גוף אגס הוא המבנה הישראלי! כלומר רוב הנשים בישראל הינן בעלות מבנה גוף זה. מבנה גוף אגס דומה למבנה גוף שעון החול בחלקו העליון - אך ההבדל העיקרי הינו בכך שהאגן רחב יותר (עדיין קיימת מותן צרה ומודגשת). לכן, התאמת הלבוש תהיה בדגש על יצירת נפח לפלג גוף עליון, הדגשת המותן אך טשטוש אזור האגן והירכיים. אם נבחר שמלה או חצאית נדאג כי יהיו בגזרת מותן גבוהה וצרה וכי לא יהיו צמודים לאורך הרגליים אלא גזרה ישרה תחמיא יותר. לרוב – נשים בעלות מבנה גוף אגס יהיו בעלות חזה קטן ולכן נבחר חלקים עליונים בעלי נפח גם בכדי לשמור על איזון לעומת אזור האגן והירכיים (וכמובן בהלבשה תחתונה מתאימה). כמו כן, עדיף להימנע מחצאיות ומכנסים בעלי כיסים והדפסים אשר מוסיפים נפח באזור האגן והירכיים.

polyvore


התאמת לבוש לנשים בעלות מבנה גוף משולש הפוך V

נשים בעלות מבנה גוף משולש הינן בעלות כתפיים רחבות וללא מותן מודגשת. אנו כאמור שואפות ליצור מראה נשי פרופורציונלי כלומר עלינו ליצור קימורים באזור המותן על ידי כיווצים בבד הבגד או הוספת חגורה ועיטורים במותן ובנוסף מכנסיים וחצאיות בעלות גזרה מתרחבת בכדי ליצור איזון למראה כולל של אשליית מותן צרה ומבנה הכתפיים הרחבות הקיים. בנוסף, עלינו למשוך תשומת לב למרכז הטורסו (בדיוק כפי שעשינו בבחירת בגד ים המחמיא למבנה גוף משולש הפוך) על ידי כיווצים/קישוטים במרכז החולצה ועדיפות לחולצות בעלות מחשוף וי בכדי למשוך תשומת לב מאזור הכתפיים הרחב (*לא* מומלץ לבחור טופים בעלי סטרפלס או כתפיות ספגטי) אל נשכח כי יתרון בולט לנשים בעלות מבנה גוף משולש הפוך הינו הרגליים אשר ניתן לחשוף אותן (במידה! ובהתאם לגיל). 

polyvore


התאמת לבוש לנשים בעלות מבנה גוף אובאלי (תפוח) O
ומבנה גוף יהלום D

לנשים בעלות מבנה גוף אובאלי (עגלגל) ולנשים בעלות מבנה גוף יהלום - יהיה נכון להתאים בגדים אשר יסייעו בטשטוש האזור האמצעי בגוף כלומר, בגדים היוצרים אשליית מותן צרה ומודגשת (בשמלות ערב ושמלות כלה יהיה קל יותר כיוון שמשתמשים במחוכים אך אנו צריכות להתחשב בעיקר בלבוש לעבודה ולבוש יומיומי. לכן, הדגשת המותן תעשה בעיקר על ידי קו תפר מתחת לקו החזה (כמובן שאם אין קו תפר ניתן להוסיף חגורה ולא דקה מדי באזור זה). בנוסף נבחר בגדים בעלי קשירה צדדית עבה כגון חולצות/ טופים/ שמלות בכדי לשבור את המראה העגלגל. אלמנט נוסף אשר מאוד יתרום הינם אקססוריז ארוכים! (להימנע מבדים נצמדים המדגישים את אזור הבטן המלאה ובדים בעלי הדפסים כגון פסים רוחביים). גם לנשים בעלות מבנה גוף אובאלי ומבנה גוף יהלום - ניתן לחשוף את הרגליים אך בעיקר מאזור הברך ומטה (בירכיים קיימת נטייה להשמנה) ובכך נמשוך תשומת לב אל האזורים המחמיאים יותר בגוף.

polyvore


התאמת לבוש לנשים בעלות מבנה גוף 8

נשים בעלות מבנה גוף הספרה 8 הינן נשים בעלות אזור חמוקיים רחב ובעל נטייה להשמנה (אגן, ירכיים ובטן) אך הינן בעלות מותן צרה ומודגשת (כן, ממש כמו ביונסה). התאמת הלבוש תהיה על ידי משיכת תשומת הלב אל אזור החזה ואזור המותן. בגדים בעלי קו תפר (או הוספת חגורה) מתחת לקו החזה ובעלי מחשופים. מכנסיים וחצאיות בגזרה ישרה למען שמירה על האיזון מול אזור הכתפיים.

הערה חשובה! לנשים בעלות מבנה גוף עם נטייה להשמנה באזור החמוקיים נעדיף שצבעי הבגד באזור זה יהיו כהים, לעומת אזורים אחרים, וללא הרבה קישוטים ותוספות בכדי לטשטש אזור זה ולא למשוך אליו תשומת לה יתרה. אין זה אומר כי על נשים מלאות יותר יש ללבוש הכל שחור כי שחור מרזה. לא לכך הכוונה! אך עדיין צבעים כהים באזורים בעלי נטייה להשמנה והדגשת האזורים המחמיאים יותר בגוף כגון מחשוף החזה והרגליים (בהתאם למבנה גוף וגיל).

אני מזמינה אותך להצטרף כבר עכשיו אל עמוד הפייסבוק בכדי להתעדכן בטיפים יומיים ומידע מקצועי אודות אופנה וסטיילינג אישי. אשמח לראותך בין חברי וחברות העמוד וכמובן ניתן לפנות בכל שאלה.