יום שני, 18 באוגוסט 2014

5 כלים להתאמת הצבעים בבגדים – המדריך לסטייילינג אישי צבעוני

צבעים הם ללא ספק עניין של טעם אישי. נשים שונות בעלות אופי שונה אוהבות צבעים שונים. ואכן, ישנן נשים שתמיד יעדיפו את פריטי הלבוש השחורים אך עדיין הצבע יכול להשתלב באקססוריז!

כך או כך, עולה השאלה לגבי התאמת צבעים הן בבגדים והן באקססוריז. במיוחד בשביל זה הכנתי עבורך את מדריך שילוב הצבעים הכולל 5 כלים פשוטים ואפקטיביים לפיהם תוכלי בקלות להתאים ולשלב צבעים באקססוריז ובבגדים ולשדרג כל הופעה עם נגיעות צבע מאירות.

מוכנה? אז קדימה! נצא לדרך עם קצת תאוריה, סמליות, מקורות השראה והרמוניה ♥

הרמוניה צבעונית

את גלגל הצבעים את מכירה, נכון? בעזרתו נוכל ללמוד ולהדגים על שילובי צבעים בבגדים.
גלגל הצבעים  הינו הכלי הבסיסי ביותר והידוע ביותר ללימוד תורת הצבע.  ההרמוניה הצבעונית נחשפת לעיננו כבר בחקירת הבסיס של תורת הצבעים. המושגים העיקריים אשר נחשפים ונחקרים לעומק בתורת הצבעים הם: צבעי יסוד או צבעים ראשוניים : כחול, אדום וצהוב. צבעים משניים המורכבים מערבוב של שני צבעי יסוד ואז נוצרים הצבעים : כתום (צהוב + אדום), ירוק (כחול + צהוב) וסגול (כחול + אדום).

כבר על פי הבסיס של תורת הצבע ניתן לראות התאמות צבעים וזאת על פי הבסיס ליצירת הצבעים המשניים, לדוגמא: הצבע הסגול המורכב משני צבעי היסוד אדום וכחול מלמד אותנו כי ההתאמה בין צבעי יסוד הינה התאמה בעלת הרמוניה צבעונית. צבעים שלישוניים הינם ערבוב של שני צבעים צמודים בגלגל הצבעים כגון : אדום + כתום, כחול וכדומה.

ומה לגבי לבן ושחור? לבן הוא למעשה ערבוב של כל הצבעים יחד! ואילו שחור הינו העדר צבע.

גלגל הצבעים

1.      שילובי צבעים על פי גלגל הצבעים

לאחר שהכרנו קצת את בסיס תורת הצבעים נוכל להעזר בגלגל הצבעים בכדי ללמוד על כמה כללים להתאמת צבעים באקססוריז ובבגדים בעלי הרמוניה נפלאה.

חוק ראשון : לצבעים הניטרליים הטבעיים (אשר למעשה אינם מצויים בגלגל הצבעים) כגון חום, שחור, לבן ואפור ניתן להתאים כל צבע! תחשבי על זה... וורוד לדוגמא מתאים לשחור, לבן, אפור וחום. כך גם סגול, אדום, כחול, כתום וכל צבע אחר בגלגל הצבעים ♥

חוק שני :  צבעים משלימים ומקפיצים! אלו למעשה צבעים הנמצאים זה מול זה בגלגל הצבעים. למשל סגול וכתום או וורוד וירוק. נשמע מוזר? צעקני מדי? אני בהחלט יכולה להבין אך אין זה אומר שחייבים לשלב חצאית או מכנס וורוד עם חולצה ירוקה אלא אם בחרנו ללבוש שמלה וורודה למשל נוכל להוסיף נגיעות צבע ירוקות כגון לק ירוק או תכשיט ירוק או תיק ירוק. בדיוק כך נוכל לשלב צבעים משלימים אחרים ♥

דוגמא לשילובים בין צבעים משלימים
ותזכורת קטנה שנעליים בצבע גוף תמיד מתאימות להכל
polyvore




חוק שלישי : חוק 90 מעלות. מה זה אומר? פשוט מתאימים בין שני צבעים הנמצאים בזוית של 90 מעלות אחד מהשני בגלגל הצבעים (או פשוט לדלג על שני צבעים). לדוגמא: אם בחרנו בצבע הכחול, נדלג על שני צבעים בגלגל ואליו נתאים את הצבע המצוי בזוית של 90 מעלות אליו – מצד אחד נמצא את הצבע הירוק ומצד שני את הצבע הוורוד ♥

דוגמא לשילוב צבעים על פי חוק 90 מעלות > כחול וורוד
sydnestyle

חוק רביעי : צבעים סמוכים. התאמה בין שני צבעים הסמוכים וצמודים זה לזה בגלגל הצבעים. לדגמא: כתום ואדום או כתום וצהוב, סגול וכחול או סגול וורוד וכו'. שוב, אין זה אומר כי נבחר בהכרח חצאית ירוקה עם חולצה צהובה (אם כי ניתן לראות בתמונה שניתן ליצור שילוב כזה בהרמוניה) אך בהחלט נוכל לשלב תיק כתום כאשר נלבש חולצה צהובה או תכשיט סגול כאשר נלבש שמלה וורודה. הכל במידה ♥

דוגמא לשילוב צבעים סמוכים
sydnestyle

חוק חמישי: עד כה ראינו כיצד ניתן להתאים בין שני צבעים. אך החוק החמישי מסייע לנו להקפיץ קצת את ההופעה ולשלב בין שלושה צבעים. לפני הכל נוכל להתאים בין שני צבעים ניטרליים וצבע נוסף מגלגל הצבעים, לדוגמא, שחור, אפור וורוד או שחור לבן ואדום (מאוד קלאסי). כמו כן, נוכל לשלב ולהתאים בין צבע ניטרלי אחד ושני צבעים מגלגל הצבעים (כפי שלמדנו עד כה), לדוגמא, שחור עם וורוד וסגול או אפור עם כתום וסגול או טורקיז עם כחול ולבן וכו'.

אגב, אפילו בפסיכולוגיה קיימת תיאוריה שעל האדם לשלב שלושה צבעים. בחירת הצבעים מסמל את העבר, הווה ועתיד של האדם על פי סדר בחירת הצבעים – מעבר לסמליות הצבע על נפשו ואופיו של האדם.

דרך נוספת ליצירת שילוב הרמוני בין שלושה צבעים הינה שילוב של שני חוקים אשר כבר הכרנו : חוק 90 מעלות וחוק צבעים משלימים. באופן זה, לדוגמא, נוכל לשלב בהרמוניה בין טורקיז כחול וורוד או בין כתום אדום וכחול. אני מזכירה אין זה אומר שכל הצבעים צריכים להיות משולבים בבגדים! אלא תוספת של נגיעות צבע מאירות באקססוריז השונים הנלווים לבגדים ♥

דוגמאות לשילוב 3 צבעים
sydnestyle
polyvore


ולסיום- חוק אוניברסלי אחרון : בדומה לדוגמא של החוק השלישי אך קצת יותר בהרחבה – הרי ראינו כיצד ניתן להתאים צבעים לצבע הכחול ולמעשה פריט אופנתי נצחי המצוי אצל כולנו בארון הבגדים הינו ג'ינס! וצבעו? כחול כמובן (על כל גווניו). החוק האחרון אומר כי לג'ינס ניתן להתאים כל צבע המצוי בגלגל הצבעים וכמובן כל אחד מהצבעים הניטרליים (לבן, שחור, חום ואפור) ♥

2.      התאמה לגוון העור

ישנם הרבה סוגי עור וכמו כן, גם מניפת גווני עור שונים. לכל אישה גוון העור שלה. גוון העור נע החל מוורוד ואדום ועד זהוב וחום. חשוב כי תתייחסי אל גוון העור שלך גם בהתאמת צבעי האקססוריז והבגדים.
כיצד תדעי מה גוון העור שלך בכדי שתוכלי להתאים צבעים מחמיאים? פשוט התבונני על עצמך במראה באור יום, ללא איפור והבחיני האם הנטייה של עורך הינו לגווני וורוד ואדום או זהוב וחום.

לנשים בעלות עור כהה - גווני עור זהובים וחומים יתאימו יותר צבעים עזים, כלומר, לא כהים מדי כגון ירוק זית, סגול חציל או בורדו אלא בטון נמוך ומואר יותר ורוד פוקציה, סגול אינדיגו ואף ירוק מנטה.

לנשים בעלות עור בהיר - גווני עור וורודים ואדומים יתאימו יותר צבעים חזקים כגון סגול, אדום, בורדו, וורוד כהה. פחות יתאים – בגדי ים בצבעי פסטל בהירים או בגד ים לבן משום שאז יתקבל מראה כללי חיוור אשר פחות מחמיא.

התאמת צבעים מחמיאים על פי גוון העור


3      מקורות השראה

מעבר לכל החוקים המבוססים על תורת הצבעים ניתן לקבל השראה ממקומות שונים. למשל, השראה מן הטבע כגון צבעי נוף השקיעה או נופים אחרים. הנה כמה תמונות נוף טבע מהן תוכלי לקבל השראה לשילובי צבעים בבגדים (אגב אם תשימי לב גם כן תואמים לכללי תורת הצבעים) .





4.      סמליות הצבעים

השפעה נוספת על בחירת הצבעים באקססוריז ובבגדים הינה סמליות הצבעים. ישנם גורמים שונים אשר משפיעים על התפיסה שלנו והבחירה שלנו כלפי צבע מסוים. למשל , אסוציאציות העולות בהקשר לצבעים כגון : כחול נקשר אל שמיים וים, אדום נקשר אל דם, ירוק נקשר אל צמחיה ועוד. בנוסף, לצבעים שונים סמליות שונה למשל ירוק בעל סמליות של קנאה, צהוב של שנאה, אדום וורוד אל אהבה וכדומה. כל הגורמים האלו של אסוציאציות וסמליות של צבעים משפיעים עלינו בבחירת צבעי הבגדים אותם אנו לובשים.

5.      תחושות ואנרגיות הצבע

כאמור, הצבעים משדרים אנרגיות ותחושות שונות אל כל האנשים אשר גם הן משפיעות על בחירת הצבעים באקססוריז ובבגדים. למשל: צבע לבן משדר אנרגיות של ניקיון, רעננות, רשמיות, בריאות, טכנולגיה, קלאסי, גדול, בוגר. צבע אדום משדר אהבה, תשוקה, מיניות ומצד שני  שנאה, כעס, זעם, וחוצפה. כתום משדר שמחה, עליזות, חמימות, התראה. צהוב משדר שמחה, עליזות, השתובבות, אך גם מחלה. ירוק: משדר בריאות, טבע, רפואה, אורגני וכפי שציינו בסמליות גם קנאה. הסגול משדר לבביות, פריחה ורוגע. כחול לרוב משדר רשמיות אך גם רעננות. ורוד משדר נעימות, מתיקות, נבדלות.
האנרגיה של הצבע מתקשרת מאוד למצב הרוח לאופי של האדם ועל פי כך נבחרים הצבעים הסובבים אותו.

אם כן, ראינו כיצד ניתן לשלב ולהתאים בין צבעים שונים וליצור הרמוניה צבעונית באאוטפיטים השונים כמובן גם בשילוב בין הצבעים באקססוריז והבגדים.

עדיין קצת מבולבלת? אני מזמינה אותך לפנות אלי בכל שאלה וכמובן להצטרף אל חברות העמוד בפייסבוק ולהתעדכן במידע וטיפים אודות סטיילינג אישי. אשמח לראותך בין חברות העמוד.


ואל תשכחי .... מגיעה לך מתנה ♥ מדריך חינמי לסטיילינג אישי. ליחצי על הקישור להורדת המדריך חינם וללא כל התחייבות. קריאה מהנה ♥ אור