יום ראשון, 8 ביוני 2014

9 דרכים לגיוון ושדרוג שמלה אחת שחורה

כולן יודעות שפריט חובה ברשימה הוא שמלה אחת שחורה! בעיקר בקיץ חשוב שלא תמיד נקנה הכל בשחור. אך איך שמלה אחת שחורה תספיק? פשוט בעזרת שדרוג המראה עם אקססוריז!
הנה כמה דרכים ללבוש מלה שחורה אחת קטנה:



1. מראה יומיומי : בכדי להוסיף קצת צבע ולשבור את השחור נוכל לשדרג בעזרת אקססוריז צבעוניים כגון שרשרת ועגילים וורודים/ טורקיז/ סגול/ כתום – כל אחת והצבע שלה. למראה יומיומי- מבחינת נעליים ההמלצה הינה על פי הנוחות וסטייל אישי – ואם בחרת בעקבים שלא יהיו יותר מדי גבוהים (עדיין אנו שומרות על מראה הקז'ואל). ובחינת תיק – במראה היומיומי ישתלב נהדר תיק בינוני עד גדול צבעוני (לא שחור).

2. מראה לעבודה: כאן חשוב להדגיש לגבי אורך השמלה. שמלות מיני אינן מתקבלות בסעיף זה בברכה. יש לשמור על קוד לבוש מסויים ועל כן אורך השמלה תהיה עד קו הברך. מבחינת אקססוריז – ההמלצה הינה לענוד תכשיטי כסף או זהב עדינים (בהתאמה לצבע העור ועל כך ארחיב בפוסט אחר). בנוסף, כיוון שזה מקום עבודה, ובעיקר אם יש מחשוף לשמלה! נוסיף צעיף דק ו/או ג'קט בד.

3. מראה ערב פשוט: בכדי לשדרג קצת את ההופעה של השמלה השחורה הקטנה די בכדי לנעול נעלי עקב בצבע שחור ולאבזר בעזרת עגילים או שרשרת ואפשר כמובן גם טבעת בעל נוכחות ולא בהכרח טבעת קטנה (וכמובן אם את בין הנשים הנמוכות ההמלצה הינה לשרשרת ארוכה) ואיך לא? תיק קטן אשר יוסיף למראה השמלה ולא את כל תשומת הלב "יקח" ממנה.

4. מראה ערב חגיגי:  בשונה מהמראה הפשוט הפעם נעדיף תכשיטי כסף או זהב (שוב בהתאם לצבע העור) בעלי נוכחות. כלומר, לא שרשראות חוד עדינות עם תליון קטן ועגילים צמודים אלא יותר בכיוון של שרשרת נראית, עגילים ארוכים ואף תוספת צמיד וטבעת מנצנצים (עד כמה זו כבר החלטה אישית של כל אישה). במקרה וזהו ערב קריר – אני ממליצה על תוספת פשמינה.

5. ומה לגבי נעליים ותיקים? למראה ערב חגיגי בהחלט יתאימו נעלי עקב גבוהים (אך זכרי והקפידי שיהיו נעליים נוחות כיוון כשנח לך את הרבה יותר יפה! וההליכה שלך תהיה יותר אלגנטית ויציבה) ושילוב של תיק קלאץ' קטן – ניתן לבחור בתיק כסוף/ זהב בהתאם לתכשיטים אם זה הסטייל שלך או תיק שחור בעל עיטורי כסף/זהב.

6. כמובן, כי גם תוספת חגורות משדרגות ומשנות את המראה של השמלה השחורה. ניתן למקם את החגורה מתחת לקו החזה או בקו האגן – בהתאם למבנה הגוף. חגורה רחבה יותר וצבעונית תעניק מראה יומיומי ואילו תוספת חגורה דקה כסופה/זהובה תתאים יותר למראה ערב חגיגי.



עד כה ראינו מגוון דרכים כיצד ללבוש את השמלה השחורה הקטנה כפי שהיא ליומיום, לעבודה או לערב אך ורק בתוספת אקססוריז. אך את אותה שמלה שחורה נוכל "לנצל" הן כחצאית והן כחולצה וזאת על ידי תוספת פרטי ביגוד על השמלה עצמה.

7. תוספת ג'קט ג'ינס: המראה הכי יומיומי, לפחות בתפיסה של רובנו, הוא ג'ינס. גם במקרה הזה נוכל "להוריד" ממראה השמלה השחורה על ידי תוספת של ג'קט ג'ינס (ובימים ממש חמים אפילו ווסט ג'ינס קצר).

8. תוספת חולצת בטן: כאמור, חולצות הבטן חזרו לאופנה. כאשר נבחר "להוריד" טיפה ממראה השמלה השחורה למראה יומיומי נוכל ללבוש חולצת בטן על השמלה עצמה.

9. תוספת חצאית : תוספת זו מתאימה יותר כאשר השמלה השחורה הינה צמודה. נוכל להוסיף חצאיות באורכים שונים אך כיום אין כמו שמלת מקסי ארוכה הן למראה יומיומי והן למראה ערב חגיגי ולכן אני ממליצה להוסיף חצאית מקסי ארוכה. בכדי שנוכל להתאים את החצאית למבנה הגוף ההעדפה הינה לחצאית מקסי עם קשירה כך נוכל לקשור את החצאית הן מתחת לקו החזה והן בקו המותן. התאמת החצאית למראה יומיומי או מראה ערב חגיגי תלויה הן בבד ממנו עשויה החצאית (כמובן כי בד טריקו או כותנה יתאימו יותר ליומיום מאשר בד שיפון או סאטן אשר יתאימו למראה ערב).

אם כן, ראינו כיצד בעזרת פריטי לבוש ואקססוריז שונים נוכל לשנות ולגוון מראה של שמלה אחת שחורה!

אני מזמינה אותך להתעדכן במידע וטיפים נוספים בעמוד הפייסבוק וכמובן לפנות בכל שאלה.

(התמונות מאתר shutterstock)