יום ראשון, 29 ביוני 2014

בסטייל גבוה – היתרונות והחסרונות להליכה על עקבים

היום, כאשר פרסמתי את השאלה לגבי סטייל נעליים אהוב – רוב גדול של הנשים ענו כי הם מדיפות נעליים שטוחות ומעטות ענו כי יחליפו לנעלי עקב נמוך (בעיקר פלטפורמות נמוכות) לקראת ערב ואולי אחת או שתיים בחרו בנעלי העקב בגבוהות (מודה שזו היתה הבחירה שלי). אז למה בעצם נשים מעדיפות נעליים שטוחות? האם בגלל סיבות רפואיות? או בגלל הנוחות ושאינן יודעות כיצד לצעוד נכון על עקבים?

אומרים ש.... גברים המציאו את העקבים והם אשמים בכל כאבי הגב והיבלות. אז..... אומרים וצודקים! העקבים הומצאו על ידי גברים עוד במאה ה-14 אבל לא בכדי לענות נשים! אלא כתוספת למגפי הבוקרים. רק בשנת 1955 הומצאו נעלי העקב לנשים על ידי בית האופנה היוקרתי של כריסטיאן דיור.

לפני הכל-  אופטימיות

נכון, לא לכולן נח ללכת על עקבים וגם למי אשר נח לה לפעמים מעדיפה לשלם את המחיר. אבל אל נשכח שגם יתרונות יש להליכה על נעלי עקב:
1. נעלי עקב מעניקות מראה של רגל ארוכה יותר ובכל מסייעת להראות גבוהות יותר (בעיה של רוב הנשים).
2. הליכה ***נכונה*** על נעלי עקב מעניקה גם מראה מחוטב טיפה כיוון שהרגל ארוכה יותר והישבן טיפה בולט       ובנוסף ההליכה משווה גם קצת נענוע באזור האגן (וקצת נענוע , כלומר קצת ענטוז, במראה הכולל מעניק       
    הליכה סקסית).
3. הפתעה! יש גם יתרון רפואי והוא פשוט שהליכה על עקבים מסייעת לשליטה על הסוגרים.

ובכל זאת – לא הכל בריא ויפה

למרות היתרונות הנפלאים להליכה על עקבים יש גם חסרונות ואכן רובן ככולן קשורות לבעיות בריאותיות.
1. קיצור רקמות כגון גיד אכילס ושרירי התאומים (השרירים האחוריים בשוק).
2. עיוות כף הרגל.
3. יבלות בכפות הרגליים.
4. בעיות גב.
5. בשל הליכה *לא* נכונה על עקבים יתכנו בעיות נוספות כגון : נקעים עקב חוסר שיווי משקל, פגיעה בעמוד שדרה עקב חלוקת משקל לא נכונה ויציבה לא נכונה בעת הליכה על עקבים.

shutterstock


אז מה עושים? איך הולכים נכון על עקבים?

לפני הכל חשוב לזכור שצריך ללכת *נכון!* על עקבים. ואכן, ללא בושה, הליכה על עקבים דורשת קצת אימון והדרכה. אז הנה כמה כללים אשר יסייעו במטרה:
1. כאשר הולכים על עקבים ההליכה היא שונה – הרי יש לנו תוספת בעקב – לכן עלינו להרים יותר את הרגליים       בכדי שלא נגרור אותן. הרמת הרגל איננה רגל ישרה אלא על ידי כיפוף של מפרק הברך.
2. הנחת עקב ראשונה ורק אז את כרית כף הרגל.
3. צעדים קטנים (שוב רגל לפני רגל כמעט קו ישר).
4. לשמור על גב זקוף ויציבה נכונה.

וכמובן, בעת שאנו מתאמנות ללכת על עקבים נתחיל מדרגה נמוכה אל הגבוה כלומר מהליכה על עקבים נמוכים ונעלה בהדרגה לרמת העקבים הרצויה ועדיין- ללא הגזמה!

לפני סיום הערה חשובה ! זוכרת את הסלוגן שלי? "בסטייל שלי! שזה יהיה המוטו שלך" כך שאם ממש לא נח לך עם עקבים אל תכריחי את עצמך. את הכי יפה כשנח לך ♥

אני מזמינה אותך אל העמוד בפייסבוק בכדי להתעדכן במידע וטיפים לסטיילינג אישי כל השבוע וכמובן לפנות בכל שאלה. אשמח לראותך בין חברי וחברות העמוד.