יום שישי, 6 ביוני 2014

כיצד תתאימי למבנה גופך את הפריט האופנתי הנצחי - מכנסי הג'ינס

ג'ינס! פריט הלבוש אשר תמיד היה באופנה ואף ניתן להיות בטוחים כי תמיד יהיה . לכן, זהו ללא ספק פריט לבוש חובה בכל ארון של גבר או אישה. ועדיין, חשוב שנדע כיצד להתאים את הג'ינס למבנה הגוף שלנו בכדי שיחמיא לנו ונראה טוב.

גזרה גבוהה או נמוכה?
לא כל גזרה מתאימה לכל מבנה גוף אפילו אם יש לך את "הגוף המושלם" הידוע בשם "גזרת שעון החול".
גזרה גבוהה: תתאים ותחמיא יותר למי שרוצה להסתיר את הבטן (גזרה זו מסייעת "לאסוף" את הבטן פנימה). בנוסף, ג'ינס גזרה גבוהה מבליט את אזור הטליה ומטשטש את אזור האגן כך שלנשים בעלות אגן רחב ו/או טליה צרה בהחלט תחמיא גזרה גבוהה (לבעלות אגן רחב לא גזרה גבוהה מדי! אשר תעשה פעולה הפוכה ותבליט יותר את האגן). לעומת זאת, גזרה גבוהה לא תחמיא לבעלות גוך ישר (ללא קימורים).

טענה נוספת שקיימת ואיתה אני לא בהכרח מסכימה היא שגזרה גבוהה מחמיאה לנשים נמוכות. אישית, לדעתי באת התאמת גזרה מחמיאה של מכנס ג'ינס תהיה בדגש על מבנה הגוף באזור האגן ופחות על פי הגובה (התאמה על פי גובה בהמשך המאמר).

גזרה נמוכה: היו זמנים בהן הג'ינסים עוצבו בגזרה נמוכה מדי! ולדעתי זו גזרה אשר איננה מחמיאה לאף גזרה (וגם איננה מכבדת אף נערה או אישה). כיום הגזרה הנמוכה מאוזנת יותר ומכסה כל מה שהיא צריכה ועדיין מחמיאה לנשים אשר בורכו במבנה "שעון חול" ובטן שטוחה.
גזרת ביניים: כן, יש גם גזרת ביניים J גזרה זו מחמיאה לבעלות ישבן עסיסי (סטייל ג'ניפר לופז וביונסה).

 (גזרה נמוכה)

(גזרה גבוהה)

כיסים כיסים כיסים במגוון צורות וגדלים
לכיסים יש השפעה לא קטנה באם הג'ינס יחמיא למבנה הגוף שלך. לא משנה אם מדובר בג'ינסים בגזרה גבוהה/נמוכה סקיני/ מתרחבים/ ישרה – עיצוב הכיסים על פי מיקומם וגודלם מהווים אפקט אשר מאוד משפיע.
כיסים קטנים: לא יחמיאו לבעלות ישבן עסיסי.
כיסים מרוחקים: כלומר כיסים המצויים קרוב יותר לצידי הגוף ואינם ממוקמים במרכז הלחיים. עיצוב ג'ינס עם כיסים מרוחקים יוצרים אפקט של אגן רחב ומבנה גוף אגסי ולכן לא יחמיאו לבעלות ישבן עסיסי.
כיסים קטנים: גם כן לא יחמיאו לבעלות מבנה עסיסי. ג'ינסים בעלי כיסים קטנים יחמיאו לבעלות ישבן קטן בהתאם.
כיסים ארוכים: לדעתי ג'ינסים בעלי כיסים ארוכים, כלומר אשר חורגים מהישבן אל הירך האחורית, אינן מחמיאות לאף גזרה אף לא לגזרת "הגוף המושלם".
ללא כיסים: ג'ינס ללא כיסים מתאים לבעלות ישבן אגסי אך לא רחב מדי.


אשליית הגובה
גזרות הג'ינסים השונות יכולות לתרום ל"אשליית הגובה" כלומר לסייע בטשטוש או הדגשת הגובה וזאת בעיקר בעזרת גזרות ישרות, סקיני או מתרחבות. גזרות ג'ינס אלו תורמות גם לאפקטים נוספים.

גזרה ישרה: מחמיאה בעיקר לנשים גבוהות או נשים בגובה ממוצע (1.65 לערך). פחות מחמיאות לנשים נמוכות (ועדיין תלוי כמובן גם במבנה האגן כיוון שאם את נמוכה ויש לך אגן רחב – הגזרה הישרה היא המחמיאה לך ביותר).
גזרה מתרחבת: מחמיאה בעיקר לבעלות מבנה גוף ישר (ללא קימורים) ולנשים בעלות רגליים ארוכות. ג'ינסים מתרחבים מעבירים את תשומת הלב את החלק התחתון של הרגליים ולכן גם מחמיאות ומתאימות לנשים בעלות כתפיים רחבות. גזרת ג'ינס מתרחבת איננה מחמיאה לנשים נמוכות כיוון שהיא יוצרת אשליה של רגליים קצרות.
ג'ינס סקיני: אמנם מכנסי ג'ינס הסקיני היו בשנים האחרונות בשיא האופנה אך גזרה זו איננה מחמיאה לכל מבנה גוף. ג'ינס סקיני מעניקים אשליית גובה של רגליים ארוכות לכן אם את גבוהה עדיף להימנע מלבישת ג'ינס סקיני ויותר גזרות ישרות ואף מתרחבות. מעבר לאפקט הגובה, ג'ינס סקיני איננו מתאים או מחמיא לבעלות מבנה גוף עם אגן רחב כיוון שגזרה זו מבליטה יותר את אזור האגן. בנוסף, איננו מחמיא לבעלות רגליים רחבות (לבעלות רגליים רחבות יחמיא ג'ינס בגזרה טיפה מתרחבת למען הענקת מבנה עגלעל).

את אשליית הגובה ניתן להגדיש / לטשטש גם בעזרת קפלים בתחתית הג'ינס. הקפלים מעניקים אשליה של מראה נמוך ולכן אינם מומלצים לנשים נמוכות לעומת נשים גבוהות. 

עוד כמה טיפים קטנים להתאמה נכונה של ג'ינס למבנה גופך
לנשים נמוכות מומלץ ללבוש ג'ינסים ארוכים ופחות ג'ינסים 7/8 או 3/4.
לנשים בעלות אגן רחב לא מומלץ ללבוש ג'ינס בגוונים בהירים.
לטשטוש עצמות האגן מומלץ גזרת ג'ינס בעלת קו מותן רחב (קו החגורה)
אם את מחליטה ללבוש ג'ינס לעבודה ללא ספק שיהיה ללא קרעים או שפשופים!

ומה לגבי חצאיות ג'ינס?
בדומה לטיפים אודות מכנסי הג'ינס - חצאית ג'ינס בגזרה נמוכה תתאים בעיקר לבעלות מבנה גוף "שעון חול" מאשר לבעלות מבנה גוף ישר (ללא קימורים). כיסים קטנים יתאימו לבעלות ישבן קטן ולא לבעלות ישבן עסיסי וגדול.
בנוסף, אורך החצאית משפיעה על אשליית הגובה כך שחצאית ג'ינס ארוכה איננה מתאימה לנשים נמוכות. ועם זאת, חצאיות מיני קצרות מדי אינן מחמיאות לאף אישה מפאת הכבוד הנשי (במקרה זה מומלץ ללבוש את החצאית ג'ינס עם טייץ או גרביונים עבים ולא שקופים.

(כל התמונות מאתר shutterstock)

עדיין לא בטוחה איזו גזרת ג'ינס היא המחמיאה ביותר למבנה גופך?

אני מזמינה אותך לפנות אלי באמצעות העמוד בפייסבוק ואשמח לסייע בבחירת גזרת הג'ינס המתאים ביותר עבורך, להתעדכן במידע וטיפים נוספים וכמובן לפנות בכל שאלה.